testo testo testo testo testo testo

Marta Zaccaron, born in Udine (Italy), after a graduation in Management Engineering, she took a Master in Film Studies at Dublin University.
She has produced over 15 documentaries, including 2 mini-series, mostly in co-production with foreign partners, distributed internationally. Among the others “Mohamed and the Fisherman” selected in over 20 festivals around the world, and “Every Soul of my Body” which premiered in Visions du Réel.
She also attended several European training programs, such as EAVE Film Marketing Workshop, EAVE Film Finance Forum, Eurodoc.
Recently, she has started producing also feature films, and her first co-production “Don’t Forget to Breathe” in partnership with Rai Cinema, is in post-production.

Marta Zaccaron, nata a Udine (Italia), dopo una laurea in Ingegneria Gestionale, ha conseguito un Master in Film Studies presso l’Università di Dublino.
Ha prodotto oltre 15 documentari, tra cui 2 miniserie, per lo più in co-produzione con partner stranieri, distribuiti a livello internazionale. Tra gli altri “Mohamed e il Pescatore” di Marco Leopardi, selezionato in oltre 20 festival in tutto il mondo, e “Tutte le Anime del Mio Corpo”, di Erika Rossi, presentato in anteprima a Visions du Réel.
Ha inoltre partecipato a diversi programmi di formazione europei, come EAVE Film Marketing Workshop, EAVE Film Finance Forum, Eurodoc.
Recentemente, ha iniziato a produrre anche film di finzione, e la sua prima co-produzione “Don’t Forget to Breathe” di Martin Turk, in collaborazione con Rai Cinema, è in fase di post-produzione.